Asian Movie: Dilan 1990

Milea (Vanesha Prescilla) met with Dilan (Iqbaal Ramadhan) at a high school in Bandung in 1990. An unusual introduction brings Milea to know the uniqueness of Dilan who is smart, kind, and romantic in her eyes.

Dilan 1990 (2018) - IMDb

Dilan 1990 is a 2018 Indonesian romantic drama film. The film is based on the novel Dilan: Dia adalah Dilanku Tahun 1990 (Dilan: He is My 1990 Dilan) by Pidi Baiq. The film stars Iqbaal Ramadhan and Vanesha Prescilla as the main roles with some high-profile names in supporting, minor, or cameo roles; Farhan, Happy Salma, Adhisty Zara of idol group JKT48, and Ridwan Kamil, the then-Mayor of Bandung for instance. The film has been watched by 6,311,490 people, and is the best-selling Indonesian film of 2018 and the second best-selling Indonesian film of all time, just behind Warkop DKI Reborn: Jangkrik Boss! Part 1 with 6,858,616 viewers.

Romance films in Indonesia can be appallingly bad. They often portray corrosive jealousy, possessiveness and childish low-stakes power games as endearingly romantic qualities in a relationship. The genre’s worst traits were embodied earlier this year in the film “Eifell I’m in love 2”, a tale of two emotionally stunted dotards which was so bad that I believe it may have been a covert attempt by the state to undermine Valentine’s Day.

Dilan 1990, based on a best-selling novel and released about a month before Eiffel, crossed the line. It takes us back in time, back to the lethargic days of 1990 and the upscale part of Bandung, where high school lothario Dilan begins to contend with Milea, a Kelly Kapowski-type lover, who just moved there from Jakarta. There is nothing special or original about the plot: hornball teenage kid pursues crush, charms her with grand gestures and witty dialogue, puppy love ensues.

This is a romantic movie from Indonesia which has cute and familiar details. It is also gives a meaningful story about the characters and plot. I would recommend this movie to you but not highly because some details are seem to be a little bit confused.

_____________________________________________________________________________________________

Dilan 1990 là một bộ phim chính kịch lãng mạn năm 2018 của Indonesia. Phim dựa trên tiểu thuyết Dilan: Dia adalah Dilanku Tahun 1990 (Dilan: Anh ấy là Dilan 1990 của tôi) của Pidi Baiq. Phim có sự tham gia của Iqbaal Ramadhan và Vanesha Prescilla trong vai chính cùng một số tên tuổi nổi tiếng trong các vai phụ, phụ hoặc khách mời; Ví dụ như Farhan, Happy Salma, Adhisty của nhóm nhạc thần tượng JKT48, và Ridwan Kamil, Thị trưởng Bandung. Phim đã được 6.311.490 người theo dõi và là phim Indonesia ăn khách nhất năm 2018 và là phim Indonesia bán chạy thứ hai mọi thời đại, chỉ sau Warkop DKI Reborn: Jangkrik Boss! Phần 1 với 6.858.616 lượt người xem.

Phim tình cảm ở Indonesia có thể tệ. Họ thường miêu tả sự ghen tuông ăn mòn, tính chiếm hữu và những trò chơi quyền lực thấp bé như những phẩm chất lãng mạn đáng yêu trong một mối quan hệ. Những đặc điểm tồi tệ nhất của thể loại này đã được thể hiện vào đầu năm nay trong bộ phim “Eifell I’m in love 2”, một câu chuyện về hai chấm bi đóng thế về cảm xúc, tệ đến mức tôi tin rằng đó có thể là một nỗ lực bí mật của nhà nước nhằm phá hoại Ngày lễ tình nhân. .

Dilan 1990' Cheesiness all around - Sat, January 27 2018 - The Jakarta Post

Dilan 1990, dựa trên một cuốn tiểu thuyết bán chạy nhất và được phát hành trước Eiffel khoảng một tháng, đã vượt qua ranh giới. Nó đưa chúng ta quay ngược thời gian, trở lại những ngày u mê của năm 1990 và khu vực cao cấp của Bandung, nơi mà anh chàng lothario Dilan thời trung học bắt đầu tranh giành với Milea, một người tình kiểu Kelly Kapowski, người mới chuyển đến đó từ Jakarta. Không có gì đặc biệt hoặc nguyên bản về cốt truyện: đứa trẻ tuổi teen đam mê theo đuổi crush, quyến rũ cô ấy bằng những cử chỉ tuyệt vời và cuộc đối thoại dí dỏm, tình yêu cún con bắt đầu.

Đây là một bộ phim tình cảm của Indonesia, có những tình tiết dễ thương và quen thuộc. Nó cũng mang đến một câu chuyện ý nghĩa về các nhân vật và cốt truyện. Tôi muốn giới thiệu bộ phim này cho bạn nhưng không được đánh giá cao vì một số chi tiết có vẻ hơi khó hiểu.

Source: Internet

Bình luận về bài viết này

Tạo trang giống vầy với WordPress.com
Tham gia