Good to read: “You know I’m no good” by Jessie Ann Foley

Mia is a troubled teenager. She often gets bad grades, drinks alcohol too much and has probably gone too far with too many guys. But she doesn’t realize how out of control her parents think she is until they send her to Red Oak Academy, a therapeutic school in rural Minnesota.

While there, Mia starts to confront her painful past, and questions the purpose of Red Oak. After all, if the Red Oak girls were boys, they never would have been treated the way that they are. Amidst the revelations that cause her to question the way that society treats young women, circumstances outside of her control force Mia to discover what happens when she makes herself vulnerable enough to be truly seen by the rest of the world.

I highly recommend reading this book. It is meaningful and it gives us a lot of valuable lessons.

undefined

_________________________________________________________________________________________

Mia là một thiếu niên hay gặp rắc rối. Cô ấy thường xuyên bị điểm kém, uống rượu bia và có lẽ đã đi quá xa với quá nhiều chàng trai, cô là một đứa con gái hư hỏng và bồng bột. Nhưng cô ấy không nhận ra rằng cha mẹ cô ấy nghĩ cô ấy mất kiểm soát như thế nào cho đến khi họ gửi cô ấy đến Học viện Red Oak, một ngôi trường trị liệu ở vùng nông thôn Minnesota.

Encyclopedia entry | Reading - Intermediate B1 | British Council

Trong khi ở đó, Mia bắt đầu đối mặt với những quá khứ đau khổ của mình và đặt câu hỏi về mục đích của Red Oak. Rốt cuộc, nếu các cô gái Red Oak là con trai, họ sẽ không bao giờ được đối xử theo cách của họ. Giữa những tiết lộ khiến cô đặt câu hỏi về cách mà xã hội đối xử với những phụ nữ trẻ, những hoàn cảnh nằm ngoài tầm kiểm soát của cô buộc Mia phải khám phá ra điều gì sẽ xảy ra khi cô khiến bản thân trở nên dễ bị tổn thương để được cả thế giới nhìn thấy thực sự.

Tôi thực sự khuyên bạn nên đọc cuốn sách này. Nó thật ý nghĩa và nó mang lại cho chúng ta rất nhiều bài học quý giá.

Source: Internet


Bình luận về bài viết này

Tạo trang giống vầy với WordPress.com
Tham gia